Navrhnutá pre novú generáciu
5:45 h Čas nabíjania z nabíjacej skrinky alebo z verejnej nabíjacej stanice (nabíjanie AC, 11 kW)
10–80 % za < 30 min. Čas nabíjania z rýchlonabíjacej stanice (nabíjanie DC, 100 kW)
EQA 250: spotreba elektrického prúdu v kWh/100 km (kombinovaná): 19,1 – 17,7; emisie CO2 v g/km (kombinované):
0.[1]
[1]
Uvedené hodnoty boli zistené pomocou predpísaného spôsobu merania. Ide o „hodnoty podľa WLTP“ v zmysle Čl. 2, bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Údaje o spotrebe paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Tieto údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, ale slúžia výhradne na účely porovnania rôznych typov vozidiel. Hodnoty sa líšia v závislosti od zvolenej mimoriadnej výbavy.
[2]
Trvanie nabíjania akumulátora zavisí od nabíjacej infraštruktúry.
Do mesta
V názve EQA sa skrýva nový vstup do sveta plnoelektrických automobilov od značky Mercedes-EQ.
Ponuka EQA sa začína modelom EQA 250 s výkonom 140 kW (190 k) a dojazdom podľa WLTP na úrovni 402 – 429 kilometrov. Dvojvrstvový lítium-iónový akumulátor je konštrukčným prvkom v podlahe vozidla a jeho kapacita je 66,5 kWh.
Miesto na sedenie je typicky pre vozidlá SUV vysoké a vzpriamené – nielenže je pohodlné na nastupovanie a vystupovanie, ale je z neho aj dobrý výhľad dookola. Sériovo možno zadné operadlo rozdeliť v pomere 40 : 20 : 40 a každú jeho časť možno sklopiť samostatne.
S hodnotou cw od 0,28 dosahuje EQA veľmi dobré výsledky v oblasti aerodynamiky. Čelná plocha A zaberá plochu 2,47 m2. Medzi najdôležitejšie aerodynamické opatrenia patrí kompletne uzatvorená regulácia chladiaceho vzduchu v hornej časti, aerodynamicky optimalizovaný predný i zadný nárazník, mimoriadne hladký, takmer kompletne uzatvorený spodok vozidla, špeciálne optimalizované aerodynamické kolesá a k nim prispôsobený spojler kolesa vpredu a vzadu.
Sériovo dodávané tepelné čerpadlo je súčasťou sofistikovaného teplotného manažmentu. Vďaka mnohým inovatívnym prvkom, ako je využívanie odpadového tepla z elektrického pohonu, je systém navrhnutý na vysokú efektívnosť a tým pádom na vysoký dojazd. Pred štartom možno interiér modelu EQA predklimatizovať.
Sériovo dodávaná navigácia s Elektrickou inteligenciou prispieva k jednoduchej manipulácii s modelom EQA počas každodenného jazdenia. Na základe neustálych simulácií dojazdu sa pri výpočte najrýchlejšej cesty do cieľa berú do úvahy potrebné zastávky na nabíjanie a mnohé ďalšie faktory ako napríklad topografia či počasie.
Sériovo sa dodáva aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, ako aj aktívny asistent brzdenia. Úlohou posledného menovaného asistenta je zabrániť kolízii v mnohých situáciách alebo zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia. Systém dokáže pri mestských rýchlostiach reagovať aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu.
Do rozsiahlej sériovej výbavy patria vysokovýkonné svetlomety s LED s adaptívnym asistentom diaľkového svetla, zadné výklopné dvere EASYPACK s elektrickým ovládaním otvárania a zatvárania, 18-palcové disky z ľahkej zliatiny a mnoho ďalších.